بهینه سازی سایت

معرفی 7 اکستنشن بسیار مفید برای سئو سایت

اکستنشن های معروف برای گوگل کروم سئو

معرفی اکستنشن های کاربردی مناسب برای سئو سایت

اکستنشن های مورد استفاده در مروگر های مختلف میتواند سرعت بررسی در موارد مرتبط با سئو را برای شما افزایش دهد. در این نوشته از وبلاگ کافه سئو قصد داریم افزونه های کاربردی ای را معرفی کنیم که میتواند کمک بسیاری به بررسی آسان تر و سریعتر پروژه ها به شما کنند . افزونه های معرفی شده در این پست مختص به مرورگر کروم می باشند که البته ممکن است تولید کننده برای فایرفاکس نیز نسخه ای مشابه ارائه داده باشد .

1- Moz Bar :

ماز یکی از سایت های شناخته شده در ارائه ی خدمات سئو می باشد که فاکتور اتوریتی آن به صورت گسترده ای بین سئوکار ها عمومیت پیدا کرده است. در کنار سایت اصلی ، ماز یک تولزبار بسیار مفید دارد که اطلاعاتی شامل آتوریتی دامنه و آتوریتی پیج را که توسط خود MOZ امتیاز دهی شده است نمایش می دهد.

اما قسمت بسیار مفید تر این اکستنشن امکان مشخص کردن لینک های فالو ، نوفالو ، لینک های داخلی و خارجی با هایلایت کردن رنگی آن ها باشد.  در بخش Page Analysis امکان دسترسی به متا تگ ها و اطلاعات کلی سایت وجود دارد .

به طور کلی استفاده از این افزونه توسط کافه سئو پیشنهاد میشود. (ممکن است به منظور دسترسی به برخی اطلاعات نیازمند ورود به یوزر کاربری در Moz باشید . با یوزر رایگان نیز بسیاری از قابلیت های افزونه در دسترس می باشد)

این افزونه بیش از 800 هزار بار در سایت رسمی افزونه های کروم دانلود شده است.

مازبار برای کروم

2 – Ahrefs SEO Toolbar :

افزونه ی Ahreds تولبار توسط وبسایت بسیار شناخته شده Ahref طراحی و ساخته شده است . این ابزار نیز می تواند اطلاعات بسیار گسترده ای در مورد وبسایت های مدنظر ارائه دهد.

امکان بررسی لینک های داخلی ، متاتگ ها ، دیسکریبشن ، سوشیال تگ ها ، لینک کنونیکال ، هدر ، ساب هدر و … در بخش On-page این افزونه فراهم شده است.

در بخش Link checker امکان مشاهده ی لینک های خروجی ، لینک های داخلی ، فالو و نوفالو بودن لینک ها و علامت گذاری آنها همچون مازبار به صورت هایلایت های رنگی فراهم شده است. همچنین در این بخش امکان مشاهده ی لینک های شکسته نیز وجود دارد که میتواند در شناخت سریع این لینکها به شما کمک کند.

این افزونه در سایت رسمی افزونه های کروم بیش از 100 هزار بار دانلود شده است.

3 – SEOquake :

این افزونه نیز شباهت بسیاری به افزونه های مازبار و ای اچ رف بار دارد. ناگفته نماند که تعداد اطلاعاتی که این افزونه می دهد البته بسیار بیشتر است . این افزونه ها شامل تاریخ اولین ایندکس ، تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل ، رتبه ماز ، تاریخ اولین ثبت شدن سایت در سایت Archive.org و … می باشد .

در صورتی که از افزونه های MOZ یا Ahref استفاده میکنید شاید نیازی به داشتن این افزونه نداشته باشید و برعکس در صورت استفاده از این افزونه ، قطعا نیازی به تولبار ماز و اچ رف نخواهید داشت.

امکانات بسیاری که این افزونه ارائه میدهد چنان زیاد است که میتوان برای آن یک مقاله ی چندهزار کلمه نیز نوشت ! یکی از بزرگترین مشکلات این افزونه به نظر من ، شلوغ بودن بیش از حد آن است ! به نوعی کمی دست و پاگیر است به گونه ای که پس از نصب افزونه به صورت دیفالت در نتایج جستجوی گوگل برخی المان های اضافی نیز نشان میدهد. البته این المان ها به راحتی با غیرفعال کردن دکمه ای که در بخش کناری مرورگر نمایان می شود انجام پذیر می باشد ولی ایکاش به صورت دیفالت غیرفعال بود و در صورت نیاز خود کاربر آن را فعال میکرد.

این افزونه بیش از 800 هزار بار در فروشگاه افزونه های کروم دانلود شده است.

4 – Similarweb

تولبار سیمیلار وب تولباری بسیار کاربردی برای نمایش دیتاهایی است که سایت سیمیلاروب آنها را به صورت رایگان در اختیار کاربرانش قرار میدهد . این تولبار به عنوان بهترین گزینه برای جانشینی تولبار الکسا که رتبه ی سایت ها را نمایش میداد عنوان میشود .

رتبه سایت ها در دسته بندی که خود سیمیلار وب تشخیص میدهد، رتبه در کشور ، میزان بازدید ماهانه ، بانس ریت ، سایت های مشابه و … از جمله امکانات این افزونه به حساب می آیند.

این تولبار بیش از 900 هزار بار در فروشگاه افزونه های کروم دانلود شده است.

سیملاروب برای کروم

5 – Link Redirect Trace

افزونه لینک ریدایکرت تریس از جمله ابزارهای کاربردی می باشد که اطلاعات بسیاری را در مورد ریدایرکت های انجام شده به صفحه ارائه می دهد. به طور کلی این افزونه با بررسی هدر و همینطور robots.txt و کدهای سایت ، تمامی ریدایرکت های انجام شده به صفحه ، تمامی کنونیکالها ، ریدایرکت های جاوااسکریپت و … را بررسی میکند.

این افزونه برای عیب یابی از سایت ها و مشخص شدن مشکلات احتمالی در کنونیکال و لینک های داخلی میتواند مفید واقع شود.

افزونه لینک ریدایرکت تریس بیش از 80 هزار بار دانلود شده است.

6 – SEO Search Simulator

این افزونه امکان سرچ دقیق کلمات کلیدی را در کشورهای مختلف برای شما امکان پذیر می کند و بدین ترتیب می توانید با سرعت بالایی رتبه ی سایت های مختلف در کشورهای متفاوت را بررسی کنید (بدون نیاز به تغییر آی پی)

تست شود.

7 – SEO Minion

سئو مینیون یکی از ابزارهای چندگانه می باشد که ابزارهای مختلفی را برای بررسی سایت ها و دسترسی به خصوصیات آنها در اختیار شما قرار میدهد. با استفاده از این افزونه امکان بررسی و آنالیز On-page ، کد های HTML و … هر صفحه ار به صورت مجزا خواهید داشت. همچنین امکان بررسی و هایلایت کردن لینک های داخل مقالات با استفاده از این اکستنشن مهیا می شود. این افزونه همچنین قابلیتی به نام People Also Ask دارد که در آن برنامه کوئری های مختلف ان صفحه را از به شما نمایش میدهد. در این بخش کوئری های طولانی نشان داده میشود که میتوان با استفاده از آنها صفحات خود را بهبود داده و یا اقدام به نگارش متن های حرفه ای تری کنید.

نتیجه گیری : 

در این پست از کافه سئو سعی کردیم که تعدادی از اسکتنشن های معروف و کاربردی برای مرورگر کروم ویندوز را که متناسب با نیازهای سئویی سایت ها می باشد معرفی کردیم . ناگفته پیداست که هزاران اکستنشن دیگر نیز وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های مختلفی می باشند. خوشحال میشویم که اکستنشن های محبوب خود را در بخش کامنت ها معرفی کنید تا همه بتوانند از امکانات آنها بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *