بهینه سازی سایت

سئو چیست ؟

سئو چیست

سئو یا اس ای او کوتاه شده ی عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. موتورهای جستجو همان سایت هایی می باشند که برای جستجو در موارد مختلف به آنها مراجعه می کنیم همچون گوگل ، بینگ، یاندکس و … . منظور از بهینه سازی انجام اقداماتی مختلف در زمینه های داخلی و خارجی سایت بوده که در جهت همسوسازی سایت با الگوریتم ها و قوانین موتورهای جستجو انجام میگیرد.

اگر آمار میلیاردها جستجو در روز را در نظر بگیرید می توانید تصویری کوتاه از پتانسیل بالای سایت هایی که در رتبه های بالای جستجو قرار دارند تصور کنید و تلاش خود برای رسیدن به جایگاه های بالای نتایج جستجو را آغاز نمایید.

موتور های جستجو همچون گوگل توجه ویژه ای به رضایت کاربر از مطالب سایت ها دارند. به عبارتی دیگر گوگل سعی میکند نتایج را به گونه ای قرار دهد که کاربر از مراجعه به سایت هایی با رتبه های بالاتر راضی و خوشنود شود . از این رو با توجه به تجربه ی سالیان بسیاری که دارد و رسد رفتارهای کاربر در حوزه های مختلف، اقدام به تولید الگوریتم هایی کرده است که نتایج را بر اساس میزان استاندارد بودن صفحات دسته بندی می کنند.

سئو در جهت رعایت همین استاندارد ها عمل خواهد کرد.

آیا سئو تاثیری در فروش ما خواهد داشت ؟

هدف بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و یا کسب و کارهایی که اقدام به فروش تجهیزات مختلف در فضای وب می کنند، در دسترس قرار دادن محصولات برای کاربران بیشتر است. بالا بودن در نتایج جستجو به آسانی می تواند چنین شرایطی را برای کاربر فراهم کند و تاثیر بسیاری در افزایش میزان فروش وبسایت او داشته باشد .

از سویی دیگر ، با استفاد هاز سئوی اصولی می توان در افزایش شناساندن برند کسب و کار برای کاربران اقدامات بسیاری را انجام داد. برند سازی اصولی در فضای وب می تواند یک سوداوری تضعمینی را برای سالهای بعد شما بهمراه داشته باشد .

سئو شامل چه اقداماتی میشود ؟

اقداماتی که به منظور بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو انجام میگیرد در چندین بخش دسته بندی میشود که برایند کلی انها در افزایش رتبه ی سایت موثر خواهد بود :

– سئو داخلی : سئو داخلی یا On page seo  شاخه ای بسیار مهم از سئو سایت می باشد. در این فرایند شما وبسایت را بر اساس داده های اماری و فنی ارائه شده توسط موتور های جستجو بهینه می کنید تا هم کاربر به آسانی به قسمت های مختلف سایت دسترسی داشته باشد و هم اینکه موتورهای جستجو توانایی خزش آسان و بهینه را داشته باشند.

لینک سازی های داخلی ، بهینه سازی تگ های سایت ، ارتباط معنایی پست های همسو با یکدیگر ، تولید صفحات لندینگ برای موضوعات مختلف ، بهینه سازی صفحات فروش یا معرفی فروش و همه همه از جمله اقداماتی می باشند که زیر عنوان سئو داخلی تقسمیم بندی می شوند.

– سئو خارجی : سئو خارجی یا Off page seo بخشی جدانشدنی از SEO می باشد که بیشتر بر روی لینک سازی اصولی و تقویت وبسایت از طریق برندها و سایت های مختلف اشاره دارد.

در سئو خارجی، اجرا کننده شرایط را برای کسب یا دریافت لینک از وبسایت های مختلف بررسی کرده و با اخذ آن اعتبار وبسایت خود را افزایش می دهد. سئو خارجی در عین تاثیر گذاری بسیار بالا بر نتایج وبسایت در موتورهای جستجو، اگر به صورتی نادرست اجرایی شود، به آسانی می تواند شما را برای همیشه از نتایج جستجو حذف کند. بزودی در وبلاگ کافه سئو مطالبی در زمینه ی پنالتی شدن سایت های ارائه خواهیم کرد.

– سئو تکنیکال : این بخش از سئو به مجموعه اقداماتی که در جهت بهبود ویژگی های کدنویسی و خطاهای ساختاری وبسایت انجام میشود اشاره دارد. به طور خلاصه می توان گفت با بهینه سازی تکنیکال خوانایی موتورهای جستجو از وبسایت شما افزایش پیدا کرده و شرایط برای خزش آسان و رسیدن سریع به نتایج دلخواه شما فراهم خواهد شد.

هر سه مورد گفته شده در مورد اقدامات مورد نیازی برای سئو، در کنار هم و با هم می توانند به بهبود رتبه ی سایت در نتایج جستجو کمک کنند و صرف توجه به یک عامل و عدم توجه به عوامل دیگر توفیقی برای وبسایت به همراه نخواهد داشت.

سخن پایانی :

در این مقاله به صورت مختصری در مورد سئو و روش های پیاده سازی ان صحبت کردیم. آشنایی با اهمیت سئو و توجه به نیاز وبسایت ها به این مقوله می تواند کمک شایانی به کسب و کارها در جهت افزایش بازدید و متعاقب آن افزایش فروش داشته باشد . کافه سئو سعی دارد با بررسی روش های مختلف سئو در وبلاگ خود ، تجربه سالها سئو در وب فارسی و خارجی زبان را در اختیار کاربران قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *