وردپرس

7 دلیل اصلی برای استفاده از وردپرس در سال 2022

7 دلیل برای استفاده از وردپرس در سال 2022

حتما شما هم با افراد بسیاری مواجه شده اید که از شما در مورد دلیل استفاده از وردپرس و یا مهاجرت از یک CMS دیگر به وردپرس سوال پرسیده اند. اما واقعا چه دلیل یا دلایلی برای استفاده از وردپرس وجود دارد ؟ چرا کافه سئو به بسیاری از کسب و کار ها پیشنهاد میکند که کار خود را با وردپرس شروع کنند ؟ در این مقاله به بررسی برخی از دلایل محبوبیت این سیستم تولید محتوا خواهیم پرداخت و از ویژگی های شناخته شده ی آن خواهیم گفت.

– وردپرس رایگان است :

از مهمترین خصوصیات وردرپرس رایگان بودن آن است. بدین معنا که برای دانلود و نصب آن نیازی به پرداخت هزینه ی ندارید . (البته اگر هدف نصب بر روی دامنه و هاست در فضای وب باشد نیاز به خرید دامنه و هاست خواهید داشت ، در غیر این صورت می توانید به صورت لوکال و در سیستم خود از وردپرس استفاده کنید.)

– استفاده از آن آسان است :

یکی از مهمترین مشکلاتی که سیستم های تولید محتوای اختصاصی دارند، عدم مناسب سازی رابط کاربری در آنها می باشد. اینکه وردپرس بهترین و محبوبترین رابط کاربری را در بین کاربران دنیای وب دارد ، دلیلی جز تمرکز بر نیاز کاربران و توسعه و بهبود رابط کاربری از سال 2003 تا کنون می باشد .

رابط کاربری ساده شامل تمامی قسمت ها از جمله قسمتهایی نظیر تولید محتوا و مدیریت امور می باشد . امکان پاسخ به پرسش های کاربران و برقراری ارتباط با آنها ، مدیریت و ویرایش آسان نوشته و انتشار آسان پادکست و ویدیو با یک کلیک از قابلیت های جذاب وردرپرس محسوب میشود .

سئو وردپرس

– قواعد سئو در وردرپرس رعایت شده است :

در اصطلاح گفته میشود که وردپرس SEO Friendly است . بدین معنا که بسیاری از قوائد سئو در کدنویسی هسته ی ورپرس رعایت شده است. چنین موردی کمک بسیاری به این سیستم تولید محتوا کرده است که مورد اعتماد گوگل قرار گیرد و چنین عنوانی برای آن انتخاب شود .

امکان تغییر آسان تگ ها ، کد نویسی استاندارد ، تفکیک قسمت های مختلف یک صفحه ، سبک بودن کد نویسی و … در این سیستم به خوبی رعایت شده است.

کافه سئو با سال ها تجربه در سئو و بهینه سازی وبسایت های فروشگاهی ، شرکتی ، شخصی ، بلاگی و … می تواند کمک بسیاری به بهبود رتبه ی کسب و کار شما کنید . از طریق بخش تماس بگیرید می توانید با ما در ارتباط باشید.

– قابل شخصی سازی می باشد :

همانطور که اشاره شد ، وردپرس یک CMS منبع باز است و امکان تغییر در کد های آن به راحتی قابل انجام است. همین امر سبب میشود که کاربر به راحتی قابلیت شخصی سازی تمامی قسمت های آن را داشته باشد .

برای شخصی سازی یا باید دانش کدنویسی دارا باشید و یا باید با استفاده از افزونه های آماده که ممکن است رایگان یا پولی باشند اقدام به تغییر در قسمت های مختلف کنید .

به این نکته توجه کنید که در CMS های اختصاصی امکان شخصی سازی بسیار کمی برای کاربر هدف درنظر گرفته میشود و تولید کننده سیستم تولید محتوا را به گونه ای طراحی میکند که کاربر همواره نیازمند یاری گرفتن از او باشد ! که این یاری گرفتن همراه با پرداخت هزینه  می باشد ! اما وردپرس تمامی تغییرات را برای کاربران به ساده ترین شکل ممکنه امکان پذیر کرده است.

امنیت وردپرس

– وردپرس ایمنی بالایی دارد :

وجود حفره های امنیتی و ضعف امنیتی یکی از مهمترین دلایل در هک شدن سایت ها می باشد . با هک شدن وبسایت شما نه تنها امکان اسیب به کسب و کارتان وجود دارد بلکه امکان سرقت اطلاعات شما توسط هکر ها نیز مهیا می باشد . در این بین وردرپرس با در نظر گرفتن تمهیدات لازم یک سیستم با ضریب امنیتی بالا تولید کرده است که هم در بخش هسته ی اصلی و هم در دیتابیس مقاوم سازی شده است .

از سویی دیگر با اپدیت های امنیتی مختلفی که به مرور زمان و مرتب در حال انتشار برای این سیستم می باشد ، ریسک هک شدن به حداقل مقدار خود خواهد رسید .

بدیهی است که رعایت اصول امنیتی فنی و استفاده از ابزراهای امنیتی رایگان و پولی در افزایش قابل توجه امنیت وبسایت شما تاثیرگذار خواهد بود. در این مورد نیز میتوانید از کافه سئو مشاوره دریافت کنید .

– وردرپرس مدیرعاملی ندارد :

فرض کنید که سیستم اختصاصی کسب و کار شما توسط یک شرکت طراحی و تولید شده است. با توجه به خصوصیات برنامه نویسی آن CMS فقط همان شرکت امکان ویرایش و بهبود سیستم را خواهد داشت . حال اگر شرکت مذکور به هر دلیلی تعطیل شود چه شرایطی برای وبسایت شما ایجاد خواهد شد ؟

اگر ترس از چنین شرایطی را دارید ، بهترین کار استفاده از وردرپرس می باشد . اول اینکه وردپرس منبع باز می باشد و حتی اگر اپدیت نیز نشود امکان تغییر در آن بدون نیاز به فرد یا شرکتی خاص به راحتی امکان پذیر می باشد .

از سویی دیگر این شرکت متکی به فرد یا یک شرکت نیست . وردپرس توسط یک بنیاد غیرانتفاعی که هیچ مدیرعاملی نیز ندارد حمایت می شود که تضمینی برای ادامه دار بودن ارائه ی اپدیت های این سیستم ارائه داده است.

– امکان استفاده از افزونه ها و پلاگین ها :

افزونه ها و پلاگین های رایگان بسیاری برای استفاده در وردپرس وجود دارد که شما را از برنامه نویسی های پیچیده و گاها هزینه بر در سیستم های اختصاصی راحت میکند. چنین عملکردی حتی می تواند شرایط را برای ایجاد تغییرات و یا تولید محتواهایی منحصر به فرد را بدون اشنایی با کد نویسی فراهم سازد .

انتخاب با شماست : 

هیچ CMS ای در دنیای وب وجود ندارد که به صورت رایگان چنین امکاناتی را در اختیار شما قرار دهید ! انتخاب CMS برای وبسایت بحثی بسیار پیچیده و تخصصی می باشد و ساعت ها نیاز به صحبت دارد، اما آنچه که آشکار است ، عمومیت داشتن استفاده از وردپرس و اعتمادی است که طی سالها آن را کسب کرده است . 

در صورتی که نیاز به مشاوره برای طراحی سایت خود با وردپرس داشتید ، میتوانید از صفحه تماس با ما ، با کارشناسان کافه سئو در ارتباط باشید تا راهنمایی های مورد نیاز را در اختیار شما بگذارند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *