تولید محتوا

تولید محتوای مقطعی یا کوتاه مدت و زودبازده

محتوای کوتاه مدت

آیا تولید محتوای کوتاه مدت و زودبازده وجود دارد؟

منظور از تولید محتوای مقطعی، پروژه ای یا کوتاه مدت، تمام فعالیتهای غیر دائمی است که کسب و کارها برای استفاده از مزایای بازاریابی محتوایی و برای مدت زمان محدودی انجام می‌دهند. نقطه مقابل تولید محتوای مقطعی تولید محتوای دائمی است. در سری مقالات تولید محتوای کافه سئو، اهداف کلی‌ای که می‌توان برای تولید محتوا عنوان کرد را برشمردیم. یکی از این اهداف تولید محتوای مقطعی یا پروژه‌ای برای کمک به کسب و کار بود. در این مقاله می‌خواهیم ی این هدف را کمی بیشتر با هم بررسی کنیم و مثال‌های موردی بیشتری برای این نوع تولید محتوا بررسی کنیم.

نگاه سیستمی به تولید محتوا:

زمانی که شما نگاهی سیستمی به کسب و کار خود دارید و بازاریابی محتوایی را به عنوان راهکاری برای رسیدن به اهداف سیستم در نظر گرفته اید ناچار باید افق زمانی و محدوده اثر این راهکار را در نظر بگیرید. منظور از در نظر گرفتن محدوده اثر و افق زمانی این است که در برنامه ریزی‌هایمان بتوانیم پاسخ این دو سوال را بدهیم:

  • محدوده اثر بازاریابی محتوایی در کسب و کار من کجاست؟ ( بازاریابی محتوایی در کدام بخش از کسب و کار من تاثیر میگذارد؟ آیا فقط در معرفی مشتریان بالقوه به کسب و کار و ایجاد ارتباط موثر است یا می‌تواند مدیریت منابع انسانی سازمان را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد؟)
  • افق زمانی بازاریابی محتوایی در کسب و کار من چقدر است؟ (این راهکار از کی شروع به تاثیرگزاری در کسب و کار می‌کند؟تا چه زمانی اثر فعالیتهای مربوط به تولید محتوا در کسب و کار باقی می‌ماند؟)

با سوال اول که در رابطه با محدوده اثر هستند فعلا کاری نداریم و در مقاله‌ای دیگر به تفضیل در موردشان صحبت خواهیم کرد. اما تعمق در سوال دوم ما را به این سمت هدایت می‌کند که به فعالیتهای محتوایی به دو رویکرد کوتاه مدت و بلند مدت نگاه کنیم.

برخی کسب و کارها منابع کافی برای اینکه فعالیتی انجام دهند که چند سال دیگر شروع به تاثیر گزاری داشته باشد را ندارند و برخی نیز اصلا برنامه ریزیشان برای کسب و کاری که دارند چندان بلند مدت نیست که به فعالیتهای محتوایی بسیار طولانی مدت دل ببندند. در این مقاله روی صحبت ما با چنین کسب و کارها و یا افرادی است که برای چنین کسب و کارهایی تولید محتوا می‌کنند.

تولید محتوای پروژه‌ای یا مقطعی:

تولید محتوای پروژه‌ای

گفتیم این عنوان با در نظر گرفتن افق زمانی تاثیر بازرایابی محتوایی بر کسب و کار تعریف می‌شود. کسب و کارهایی وجود دارند که به هر دلیلی نمی‌خواند فعالیت‌های محتوایی بخشی از فرآیندهای اجرایی همیشگیشان باشد. این نوع کسب و کارها می‌خواهند از منافع تولید محتوا استفاده کنند و در عین حال نمی‌خواهد این کار به روندی دائمی در کنار سایر فعالیتهایشان تبدیل شود. این کسب و کارها در مقاطع زمانی مختلف و به دلایل متفاوت به تولید محتوا روی می‌آورند:

 محصول جدید، شعبه جدید، رویکردی نو و یا رویدادی که در شرف وقوع است میتواند دلیل روی آوردن کسب و کار به تولید محتوای مقطعی و زودبازده باشد.

کسب و کار با استفاده از تولید محتوا  اطلاع‌رسانی مورد نیازش را انجام می‌دهد و پس از اتمام کار تا اطلاع ثانوی فعالیتهای محتوا محورشان را تعطیل می‌کنند. کارشان با خالقان محتوا تمام می‌شود و به سراغ سایر فعالیتهایشان می‌روند.

بیایید باهم یک مثال فرضی در باره تولید محتوای مقطعی را بررسی کنیم:

تولید محتوای زودبازده در افتتاحیه:

فرض کنید یک رستوران غذای بیرون‌بر افتتاح کرده‌اید. مشتریان بالقوه شما که افراد ساکن در محله‌های نزدیک رستوران هستند از وجود شما بی‌خبرند و اگر جلوی مغازه‌تان را بادکنک بزنید و به این امید بنشینید که به مرور کسانی که از جلوی رستوران عبور می‌کنند با شما آشنا خواهند شد، ماه‌های ابتدایی خیلی سختی را سپری خواهید کرد. یکی از ساده ترین، ارزانترین و موثرترین راه‌ها برای معرفی رستوران جدیدتان تولید محتوایی است که دو هدف زیر را دنبال کند:

  1. بازار هدف شما را از وجودتان آگاه کند.
  2. مزیت بزرگ رستونتان را (ارسال سریع، قیمت پایین و …) در این محتوا فریاد بزنید.

حال این محتوا را می‌توانید از کانالهای مختلفی به دست مشتریان آینده خود برسانید. می‌توانید در کانال تلگرامی که به اسم محله شما ایجاد شده و توانسته اعضای زیادی را جلب کند تبلیغات دهید، می‌توانید محتوای تبلیغی خود را چاپ کنید و از سوپرمارکت و میوه فروش محل بخواهید آن را به مشتریان خود بدهد. میتوانید از طریق سرویسهایی که SMS انبوه را به صورت محله ای و منطقه ای ارسال میکنند محتوای خود را پیامک کنید.

اگر هم در کشوری زندگی می‌کنید که شامل تحریم نیست! می‌توانید با پرداخت هزینه از گوگل بخواهید مثلا هر کس در شعاع 10 کیلومتری شما کلمه رستوران را جستجو کرد وبسایت شما و محتوای تبلیغی شما را به او نشان دهد. تمامی این کارها مثالی از استفاده مقطعی، پروژه‌ای یا کوتاه مدت از محتوا هستند.

نتیجه گیری:

تولید محتوا و بازاریابی‌ای که از طریق محتوا انجام می‌شود یکی از معدود روشهای تبلیغ و بازاریابی برای خدمات و محصولات است که مخاطب و خریدار مانند سایر روشهای بازاریابی (مثل تبلیغ در تلوزیون) در مقابل آن گارد نمیگیرد. اما تمام کسب و کارها منابع کافی برای انجام دائمی بازاریابی محتوایی ندارند. برخی نیز به دلیل  نوع کسب و کاری که در آن حضور دارند و پرسونای مخاطبشان نیاز به این شکل از بازاریابی ندارند.

برای این کسب و کارها تولید محتوای مقطعی یا پروژه‌ای می‌تواند بهترین گزینه باشد. برای این شکل از تولید محتوا می‌توانید با کافه سئو تماس بگیرید، متخصصان محتوای ما را از نیازهای کسب و کار خود آگاه کنید و مطمئن باشید محتوایی که برای شما تولید می‌شود با رعایت تمام اصول حرفه‌ای و با این هدف تولید شده که شما را به اهدافتان در کسب و کاری که دارید نزدیک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *